איך קונים באיביי: 10 טיפים שאתם חייבים ליישם לפני שרצים לקניות באיביי

8-tips-for-order-items-from-ebay

איביי בעברית הוא אחד מ-3 אתרי הקניות הנחשבים והאהובים ביותר על הקהל הישראלי.  איך לבחור מוצר באיביי? איך נזהרים מזיופים? כל התשובות בפנים

איביי נחשבת לאחת מפלטפורמת הקניה הכי גדולות בעולם, עם לא פחות מ-500 מיליון מוצרים שונים!

אספנו לכם 10 טיפים ועצות איך לקנות ב- Ebay בעברית.

1. צרו קשר עם המוכר

חסר לכם איזשהו פרט בנוגע למוצר שמצאתם? יש לכם שאלה? אל תתביישו, שלחו הודעה למוכר ותשאלו, המוכרים מאוד אדיבים ועונים יחסית מהר. האפשרות מתחבאת למטה, גללו את דף המוצר למטה עד הסוף ומצאו את הלשונית- Ask a question.


2. למה לשים לב לפני קניית מוצר באיביי?

מצאתם מוצר שברצונכם לרכוש? כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם:

  1. היסטוריית מכירות: כמה פעמים המוצר נמכר? מספר מכירות גבוה יכול להעיד על מוכר ומוצר טוב.
  2. אחוז פידבקים גבוה: אנחנו ממליצים על מוכר עם מעל 98.5% פידבק חיובי. דבר המעיד על אמינות יחסית גבוהה. (כמובן שכמה שיותר גבוה, ראשכם יהיה שקט יותר).
  3. איך מחושב דירוג מוכר באיביי? איביי לוקחים את כל הפידבקים החיובים של המוכר ומחלקים אותם בסכום כל הפידבקים החיוביים והשליליים יחד – זהו אחוז הפידבקים החיובי של המוכר.
  4. צריכים את המוצר מהר? שימו לב מתי המוכר שולח את המוצר, ישנם מוכרים ששולחים את המוצר באותו יום שבו ביצעתם את התשלום, וישנם מוכרים ששולחים את המוצר רק לאחר חמישה ימים מביצוע התשלום! (המידע מופיע בדף המוצר מתחת לזמן המשלוח).


3. בדיקת פידבקים של קונים קודמים באיביי

איך נבדוק ביקורות של קונים שרכשו כבר את המוצר? מדד מצויין לבדיקת אמינות המוצר הוא ביקורות רוכשים. איך עושים זאת? נעתיק את מספר המוצר שלנו (eBay item number) ⬅️ ניכנס למספר בסוגריים שליד שם המוכר (מס' העסקאות של המוכר ב-12 בחודשים האחרונים)⬅️ נירד למטה ונסמן 200 תוצאות.בחירת מוכר באיביי
כעת לחצו Ctrl +
F  בדפדפן הכרום שלכם ובצעו חיפוש לפי מס' המוצר. כך תמצאו פידבקים על המוצר שבחרתם. אם היו קונים שרכשו, והשאירו פידבק, נקבל תוצאות פידבקים. עם זאת, לא תמיד תמצאו פידבקים, יכול להיות כי המוצר עדיין לא הגיע לקונים שרכשו. לפעמים גם למוכר יש אלפי מכירות, ולחפש את המוצר שלנו בין כולם יכול להיות מתיש לחלקנו.

מצאתם פידבק שלילי על מוצר שאתם מעוניינים לקנות? קראו את הפידבק, לפעמים משתמשים "סתם מתלוננים", לעתים ניתן לראות כי המוכר עונה לפידבק ובאמת מנסה לפתור את הבעיה ולפעמים המוצר פשוט לא הגיע עקב בעיות דואר שאינן תלויות במוכר. לכן, לא כל פידבק שלילי על מוצר שאהבתם צריך להרתיע אתכם.


4. חפשו מוכרי Top Rated Seller

מיהו Top Rated Seller? התואר הנחשק נבנה על בסיס 3 פרמטרים:

  1. המוכר מקבל בעקביות פידבקים חיובים מקונים.
  2. מוצריו מתקבלים במהירות אצל הקונים.
  3. קיבל תואר על שירות מצויין לקונים שלו. 


5. בדקו המרת מידות בגדים

רוצים להזמין בגד כלשהו אך מפחדים לטעות במידה? מומלץ לוודא היטב שהמידה שהמוכר מציג בדף המוצר היא מידה שאתם מכירים, או יודעים להמיר למידות הרגילות של ישראל. היעזרו בטבלת המרת מידות של טיפר כדי להיות בטוחים שהחולצה או המכנס שאתם מזמינים יתאימו לכם כאשר יגיעו ארצה.


6. הת
לוננו כשצריך

הגיע המוצר והוא לא מה שחשבתם, או רחוק מאוד מכך? אל תתביישו ליידע את המוכר, ואם יש צורך גם לערב את איביי בכך שלדעתכם המוצר לא תואם לתמורה הכספית ששילמתם. (היכנסו ל- Help & Contact בלשונית למעלה, ולאחר מכן-Resolution Center ).

8. השתמשו במסננים של איביי

היעזרו במנגנוני הסינון החכם של איביי, המתאימים את עצמם בהתאם לסוג המוצר שבחרתם. אם אתם מחפשים שעון מקורי למשל, שימו לב שהמסננים בצד יסייעו לכם להציג מוצר לפי  מנגנון, מותג, איכות הרצועה, צבע הרצועה, צורת השעון ועוד. כך תוכלו לסנן בקלות המון תוצאות שאינן רלוונטיות עבורכם.מסנני חיפוש באיביי

7. מחפשים מוצר מקורי באיביי?

אם אתם רוצים לקנות מוצר מקורי באיכותו, כמו למשל בד, עור או זהב אמיתי, מומלץ להוסיף למילת החיפוש "Genuine" (מקורי). כנ"ל כאשר אתם מחפשים מוצר שהוא מותג של חברה, כגון כבל הטענה של Samsung או אוזניות של אפל. חשוב להבין שזה לא יביא אתכם 100% למוצר המקורי ועדיין יכולים להיות זיופים. לכן חשוב ליישם את יתר הטיפים שציינו כאן.


9. מכס מעל 75 דולר

כידוע כל חבילה שערכה שווה מעל 75$, מחוייבת בתשלום מסים מסוים. שימו לב שאתם לא חורגים בקנייה, כדי שלא תיקנסו על ידי פקידי המכס כאשר החבילה תיכנס לארץ. אם אתם מתכננים קנייה מעל 75 דולר, כדאי להכיר את חוקי המכס על קניות באינטרנט לעומק כדי לדעת בדיוק כמה תשלמו. מה גם שיש כל מיני טריקים ואפשרויות איך לא לשלם מכס, לכן מומלץ לנצל את זה.


10. דווחו אם המוצר לא הגיע

עקבו לעתים קרובות אחר היסטוריית הרכישה שלכם, וודאו שאף מוצר שהזמנתם לא עבר את דד ליין מועד ההגעה שלו. קרה ויש מוצר שלא הגיע, שלחו למוכר הודעה, האפשרות נמצאת בהיסטוריית הרכישה, בלשונית המוצר, בצד ימין ישנה אפשרות- Contact seller.

  1. כעת, לאחר ששלחתם למוכר הודעה, יקרה אחד משלושה תרחישים אפשריים:
    • המוכר לא עונה: תנו למוכר יומיים שלושה, לא ענה? פתחו קייס ויידעו את איביי בנושא. האפשרות מופיעה בהיסטוריית הרכישה, ניגשים למוצר, מימין ישנם מספר אפשרויות, בחרו באפשרות "I Didn’t receive it" (לא קבלתי את המוצר). כעת עקבו אחר ההוראות.
    • המוכר יציע החזר כספי: אין בעיה, המוכר יחזיר את הכסף, ושום דבר רע לא קרה. ההחזר מתבצע חזרה לאמצעי התשלום בו השתמשתם עבור הרכישה.
    • המוכר יציע לשלוח את המוצר מחדש: זו אפשרות טריקית, המוכר יוכל לומר כי ישלח לכם את המוצר מחדש, כלומר לחכות עוד חודש עד שהמוצר יגיע. בזמן הזה, הגנת הקונה ואפשרות פתיחת קייס ועירוב איביי נמחקת (לאחר שבועיים-שלושה מיום הגעת המוצר לפי הדד ליין), וגם כך האפשרות להשאיר פידבק שלילי על המוכר. לכן, יכול להיות שהמוכר לא ישלח לכם כלום כי הוא יודע שלא תוכלו לעשות שום דבר בנידון. על כן, אם המוכר מציע אפשרות זאת, כדאי לפתוח קייס בכל זאת, בטענה כי המוצר לא הגיע, וכך נשמור לנו את הגנת איביי.


חושבים ששכחנו טיפ חשוב? שתפו אותנו בתגובות.

יכול לעניין אותך

קבלו כסף בחזרה בכל קנייה בחו"ל

הצטרפו עכשיו וקבלו עד 30$ מתנה

שתפו את זה בפייסבוק
שלחו לחברים בוטטסאפ
שלחו את הפוסט במייל

חפשו מה שבא לכם...