מתחילים לרוץ? טיפים ומוצרים לריצה נכונה

ריצה היא אחת מדרכי האימון הפשוטות והיעילות ביותר. אספנו לכם כמה טיפים ומוצרים כדי שהריצה הבאה שלכם תהיה יעילה וכיפית הרבה יותר.
Quick Runing Guide

קשה שלא לשים לב לפופולריות של ענף הריצה שתופס חלק משמעותי בחיי ישראלים רבים. לאחרונה ניתן לראות עליה משמעותית בכמות תחרויות הריצה המאורגנות לציבור הרצים הישראלי, החל ממיני מירוצים ומרתונים, מירוצי לילה בערים הגדולות, מירוץ חצי מרתון ועוד. תחרויות הריצה מושכות אליהן רצים רבים, מתחילים ומקצוענים, והתעניינות בטיפים ובמוצרים לריצה נכונה ובריאה לגוף הולכת ועולה.

אז בין אם אתם רצים מנוסים או כאלה שרק החליטו שהגיע הזמן להיכנס לכושר, ריצה היא ספורט מצוין להתחיל איתו. ניתן לבצע אותה בכל זמן ביום, פשוט לנעול נעליים ולצאת החוצה לאוויר העולם. העלות כמובן נמוכה ואין צורך להירשם לחדר כושר, וכמובן שריצה היא אחת הדרכים היעילות ביותר לירידה במשקל.

ריצה היא גם ספורט מעולה לשמירה על הגזרה והגברת סיבולת לב הריאה, אך היא חייבת להיעשות עם הציוד המתאים.
בדרך כלל אנחנו אוהבים לרכוש מוצרים זולים כאשר אנו פונים לקנייה באינטרנט. אך כשזה נוגע לבריאות שלנו, רצוי שנרכוש ציוד ריצה ברמה איכותית כמה שיותר. במקרה של קניית מוצרי ריצה כדאי בהחלט לשלם מעט יותר על מנת לשמור על בריאותנו לטווח הארוך ולהימנע מפציעות מיותרות.

אז מה צריך להיות בציוד הבסיסי שלכם? קבלו 9 טיפים ומוצרים לריצה שכדאי לרכוש וליישם!

  1. נעלים שיעיפו אתכם מהקרקע: נעלי ריצה הם הדבר הכי הכי חשוב כשמתחילים לרוץ. אל תתביישו להוציא כסף על נעלי ריצה איכותיות ויקרות, הן אלה שיספקו לרגלים שלהם את התמיכה והיציבות שהן צריכות. אנחנו היינו מציעים אף להתייעץ עם רופא לפני הרכישה, כדי לדעת איזה נעליים אתם צריכים- אולי כאלה בעלות תמיכה רחבה יותר בשורש או אולי תצטרכו מדרסים. לפני קנייה, בצעו תחקיר מקיף בדבר סוגי הנעלים השונות לסוגי הריצות המועדף עליכם. אם אתם מבצעים ריצות קצרות, על משטחים שטוחים או לחלופין תלולים, או שמא ריצות ארוכות, תצטרכו נעליים התואמות את סוג הריצה שלכם. המותגים הטובים ביותר לדעתנו הם: נייק, ניו-בלאנס, סאקוני ואסיקס.
  2. אוזניות: אז כמו שאמרנו אין על לשמוע מוזיקה בזמן הריצה ולכן צריך אוזניות נוחות במיוחד שלא יפלו או ישתחררו מהאוזן בזמן הריצה (הכי מעצבן זה להתעסק בזמן הריצה באוזניות שלא יפלו מהאוזן). כמובן שרצוי לרכוש אוזניות תומכות בלוטוס ובכך להימנע מחיווט מיותר שיכול להתבלגן לכם בזמן הריצה.
  3. נרתיק זרוע לסמארטפון: אין כמו לרוץ עם המוזיקה האהובה עליכם ויותר חשוב עם אפליקציה שמודדת את מרחק וקצב הריצה שלכם (כיום יש סמארטפונים שאף מודדים את הדופק). לכן, אין ספק שאתם צריכים נרתיק זרוע איכותי שיישא את הסמארטפון שלכם מבלי שייפול ושעדיין תוכלו להשתמש בפונקציית המגע כאשר הוא בנרתיק.
  4. מכנסי ריצה וחולצת ריצה: חשוב שהמכנסיים והחולצה יהיו מנדפות זיעה. לבנות רצוי מכנסי טייץ אווריריות במיוחד לימי הקיץ. אל תפחדו להשקיע, מידת הסיפוק שלכם מהריצה בהחלט תלוי באיכות הלבוש שלכם.
  5. גומיית ראש: אם יש לכן\ם שיער ארוך רצוי מאוד שהשיער יהיה אסוף בזמן הריצה, מהסיבה הברורה שתתקשו לרוץ ששיערכם מתנגש בפנים ועוד עם זיעה- לא נעים.
  6. הגנה מפני השמש: מזג האוויר בארץ ידוע כחמים מאוד והשמש יודעת לעשות את עבודתה כמו שצריך, לכן רצוי לרכוש כמה אמצעים להגנה מפני השמש. משקפי שמש, כובע ואף קרם הגנה ישדרגו את הריצה שלכם וישמרו על בריאותכם.
  7. גרביים דקות: כדאי לרכוש גרביים דקות ונוחות שמתאימות לנעלי הריצה שלכם. הגרביים צריכות להיות אווריריות ודקות כדי למנוע שלפוחיות ופטריות למיניהם לצוף בכף הרגל. קניית גרביים נכונות יאפשרו לכם ריצה נוחה, קלילה וזורמת במיוחד שתבטיח המשך האימון שלכם לאורך זמן.
  8. חגורת מים: טוב כאן מדובר ברצים מנוסים במיוחד, כאלה שמשתתפים בריצות של עשרות ק"מ כמו המרתון וכדו'. חגורה עם חיבור לשתי מימיות מים כך שאין סיכוי שתתייבשו.
  9. מוטיבציה: האמצעי החשוב ביותר ללא ספק, לא ניתן לרכוש אותו אצלנו, אבל הוא נמצא בחינם אצל כל אחד ואחת ממכם, פשוט צריך להיזכר שהוא נמצא שם איפשהו מתחבא ;-).

חושבים ששכחנו משהו? השאירו לנו כאן בתגובה, מבטיחים לענות 🙂

יכול לעניין אותך

חפשו מה שבא לכם...