מדריך המידות לקניית בגדים באיביי בעברית, אלי אקספרס, אמזון ועוד ב- 2024

מפחדות לטעות במידת השמלה שהזמנתן באינטרנט? לא יודעים מה מידת הנעליים הנכונה בחו"ל? לא בטוחים במידת החולצה שהזמנתם באיביי? אפשר להירגע, טבלת המידות העדכנית של טיפר תעשה לכם סדר בבלגן.
טבלת מידות על בגדים

 

לכל אחד מאיתנו זה קרה, נתקלנו בחולצה או נעליים שוות בעלי אקפרס בעברית, במחיר מצחיק לעומת המחיר בארץ, הזמנו זוג אחד וחיכינו בכיליון עיניים שהחבילה תגיע כבר לפתח דלתנו. יום אחד מגיע הפתק הנכסף שקורא לנו לבוא לאסוף את החבילה, אין מאושר יותר ממנו, קופצים וצוהלים כל הדרך לסניף הדואר.

כפי שאתם בטח מנחשים, ואולי אף חוויתם על בשרכם, אין סוף טוב לסיפור הזה. נרגשים אנחנו פותחים את הקופסא, ומודדים את הנעל רק כדי לגלות שנפלנו במידה אחת או שתיים, והנעל לא מתאימה לנו.

הסיפור הטראגי תקף גם לדברי ביגוד אחרים כגון חולצות, שמלות, מכנסיים ועוד. גולשים רבים בוחרים לוותר על הקנייה הבאה, ונוטשים את אפשרות הזמנת ביגוד ונעליים באינטרנט, וחבל שכך.

הנה כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם להזמין את המידה הנכונה בקניית בגדים ונעליים מחו"ל באינטרנט ב- 2024, באתרים המובילים איביי, אליאקספרס אמזון בעברית ועוד.

איך מודדים?

  • זכרו, חשוב למדוד את חלק הגוף הרצוי, כאשר הוא חשוף.
  • יש למדוד את מידות חלקי הגוף ולהתאימן למידות בדף המוצר של המוכר.
  • אנא הצטיידו בסרט מדידה גמיש על מנת למדוד במדוייק את מידות גופכם. רצוי שסרט המדידה יכלול מצד אחד שלו סנטימטרים ומצד שני שלו אינצ'ים (אבל גם סנטימטרים בלבד זה בסדר).

מידות של חולצות, מכנסיים ושמלות באמזון, איביי ועלי אקספרס:

  • חזה (Bust): יש למדוד את היקף החזה בחלק הרחב ביותר שלו, מתחת לבית השחי, לרוב בגובה הפטמות וסביב הגב כולו.
  • ירכיים (Hips): יש להצמיד את הירכיים אחד לשני ולמדוד את היקפם, בחלק המלא ביותר שלהם.
  • צוואר (Neck): בדקו מהו היקף הצוואר באיזור הרחב ביותר שלו (כלומר: החלק הקרוב ביותר לכתפיים שלכם). הדבר חשוב מיוחד בעבור שמלות וחולצות בגזרת גולף הנלבשות עד אזור הצוואר או לחולצות צווארון ופולו לגברים. במקרים אלו רצוי להעניק סטייה של כ- 1 ס"מ על מנת לתת טווח תנועה חופשי.
  • שכמות וכתפיים (Shoulder length): יש למדוד מקצה אחד של הכתף לרוחב הגב עד הקצה של הכתף השנייה. רוחב הכתפיים והיקף השכמות חשוב במיוחד לשמלות ולבגדי גברים.
  • שרוול/אורך יד (Arm length): יש למדוד מקצה אחד של הכתף ועד לנקודת שבה מתחילה כף היד שלכם.
  • מותניים (Waist): יש למדוד את היקף המותניים בחלק הצר ביותר של הגוף (כלומר, האזור שנמצא מעל הטבור עד מתחת לצלעותיכם) וסביב הגב. גם כאן, מומלץ לקחת מידה אקסטרה על ידי הוספת אצבע מתחת לסרט המדידה לטווח רחב במעט מההיקף הרגיל, בעיקר עבור מכנסיים.
  • רגליים (Leg length): יש למדוד את רגליכם מקו המפשעה ועד כף הרגל לאורך החלק הפנימי של הרגל. אם אתם רוכשים ג'ינס, זכרו שצריך למדוד גם את אורך קו המותן (W) וגם את האורך הפנימי של הרגל (L). אם אתם רוכשים גזרה נמוכה עדיף להתייחס קודם לאורך המותניים.

באנר אופנת גברים באיביי

נעליים באינטרנט:

הדרך הנכונה למדידת כף הרגל:

  1. הניחו דף נייר (רצוי אחד עם שורות או משבצות, דבר שיסייע לכם במדידה) על משטח ישר.
  2. הניחו את כף הרגל על דף הנייר בצורה יציבה. תוכלו לעשות זאת גם בישיבה, שיהיה לכם יותר נוח.
  3. הקיפו בעיפרון את מסגרת הרגל שלכם. כמובן שאין צורך להיכנס להיכנס לכל אצבע ואצבע, מה שחשוב לנו כאן, זה שהרוחב יהיה מדוייק.
  4. כעת, מתחו שני קווים (רצוי עם סרגל), קו אורך וקו רוחב על הדף (רצוי בסמוך לכף הרגל), כפי שמתואר בתמונה.

קרדיט לתמונה: WikiHow.com
לסיום, יש למדוד את קו האורך וקו הרוחב, על ידי מדידת המרחק המקסימלי. כלומר כדי למדוד את האורך, מדדו מקו קצה הבוהן (אם יש לכם אצבעות שגדולות יותר מהבוהן, יש למדוד מהאצבע הגדולה ביותר) ועד הקו התחתון. כנ"ל לגבי הרוחב, מדדו את הרוחב המקסימלי של הרגל שלכם בהתאם לקו שציירתם.
כעת גשו לדף המוצר עם המידות, ובחרו את המידה המתאימה ביותר עבורכם.

מילון מפתח של מידות בגדים שמזמינים מחו"ל:

1 אינץ’ = 2.54 ס”מ.

1 רגל = 12 אינצ’ים.

אורך רגל = 30.48 ס”מ.

1 ס"מ = 0.3937 אינצ'ים.

בנוסף ערכנו טבלת המרת מידות מפורטת לכל בגד, שתוכל לסייע בבחירת המידה המתאימה. מתחת לכל מידה ישראלית מוצגת מידה בהתאם למדינה או המידה שמוצגת בדף המכירה של המוצר שאתם רוצים להזמין.

טבלת המרת מידות מכנסיים:

טבלת המרת מידות מכנסיים

טבלת המרת מידות של בגדי גברים:

טבלת המרת מידות של בגדי גברים

טבלת המרת מידות של נשים:

טבלת המרת מידות של נשים

טבלת המרת מידות בגדי ילדים:

טבלת המרת מידות בגדי ילדים

טבלת המרת מידות מעילים:

טבלת המרת מידות מעילים

 

טבלת המרת מידות לקניות מחו"ל – שאלות ותשובות

איך אני בוחר את המידה המתאימה עבורי בהזמנת בגד מחו"ל?

כדי להזמין ביגוד והנעלה מחו"ל מבלי להיכוות, מומלץ קודם כל להכין טבלת מידות מסודרת של בני הבית בהתאם לכללים שפירטנו למעלה. לאחר מכן, לחפש בעמוד מכירת המוצר את פירוט המידות של הבגד שאתם רוצים להזמין ולהשוות.

מזה סימוני מידות UK \ US \ EU \ CN ?

סימוני מידות אלו הינם בהתאם לאזורים ומדינות שונות בעולם.

EU – מידה אירופאית.

US – מידה אמריקאית.

UK – מידה בריטית

CN – מידה סינית.

איזה מידות בינלאומיות הכי קרובות למידה הישראלית שאנחנו מכירים?

המידות הכי קרובות לאלו בישראל הן המידות הסיניות והאירופאיות (EU ו- CN). לכן אם בעמוד המוצר, אין הרבה מידע על המידות ורק סימוני Small או Medium ובהתאם למידות EU או CN, מרבית הסיכויים שתקלעו למטרה. אך בכל זאת מומלץ לרכוש ממוכרים שמפרטים טבלת מידות מלאה.

מה לגבי נעלי עקב מחו"ל? האם חשוב לבדוק משהו נוסף?

לפני הזמנת נעלי עקב, רצוי לבדוק את גובה העקב ועוביו. אם זה לא מופיע, שלחו הודעה למוכר המוצר ובקשו את המידע שיסייע לכם לקבל החלטה מושכלת.

מזה מידת EE ? או מידת AAA ? 

אלו מידות יחסית חדשות המייצגות בעיקר את מידות הרוחב של נעלי מגפיים בארה"ב. המידה הקטנה ביותר היא AAA והמידה הרחבה ביותר EEE.

פעלתי לפי כל ההנחיות, הזמנתי את הנעליים, הם הגיעו אך הן כלל לא מתאימות. מה עושים?

הסיוט של כולנו התממש. אם מדדתם כמו שצריך ובעמוד המוצר באינטרנט פורטה טבלת מידות שבסוף אינה נכונה, יש לכם קייס נגד המוכר. פעלו בהתאם לנהלי אתר הקניות שהזמנתם, ובקשו להחזיר את המוצר ולקבל את כספכם בחזרה. אם הזמנתם באמצעות פייפאל תוכלו לגשת לפתיחת מחלוקת כנגד המוכר.

יש לכם טיפים נוספים להזמנת מוצרים מחו"ל וטבלת מידות באלי אקספרס בעברית, איביי ושאר האתרים הגדולים?

  1. מומלץ לחפש את הביקורות והפידבקים למוצר שאתם רוצים להזמין. לרוב אם יש אי התאמות במידות, שם תגלו את התשובות.
  2. השתמשו בכוח הרשת. שתפו את הלינק לרכישה בקרב קבוצה מתאימה בפייסבוק ושאלו את החברים אם מישהו קנה והאם המידה הייתה נכונה.
  3. לא לשכוח את עניין המכס על מוצרים מחו"ל. בדקו היטב האם אינכם חורגים מהרף המותר כדי לא לספוג חיובים נוספים כשהחבילה תגיע לארץ.
  4. אם אתם אוהבים לחסוך ולהזמין מוצרים מחו"ל לעיתים קרובות, מומלץ לבצע כל שנה או שנתיים, מדידה חוזרת של מידות הגוף.
  5. אין טבלת מידות באתר? המידות המפורטות בדף המוצר מעורפלות ולא ברורות? לא תמיד כדאי להזמין גם אם המוצר נראה מדהים כדי לא להתאכזב אחר כך. לחלופין תמיד אפשר לשלוח הודעה פרטית למוכר ולבקש את המידע הרלוונטי.

*כל המידע והטבלאות הינן לסיוע בלבד, והן אינן מבטיחות 100% מידת דיוק מוצלחת למוצר שהזמנתם. הן ניתנות כאן רק כדי לתת מושג למה לצפות כשנכנסים למוצר לרכישה. כמובן שאם המוכר מספק טבלאות משלו בדף המוצר, רצוי להסתמך עליהן בלבד.


מבצעים שאסור לפספס

שיין ביגוד לקנייה שמלת בשיין לקנייה ז'קט לקנייה באינטרנט בשיין

יכול לעניין אותך

קבלו כסף בחזרה בכל קנייה בחו"ל

הצטרפו עכשיו וקבלו עד 30$ מתנה

שתפו את זה בפייסבוק
שלחו לחברים בוטטסאפ
שלחו את הפוסט במייל

חפשו מה שבא לכם...