שלושה רכבים חשמליים שכדאי להכיר

ברחבי העולם משתלטים הרכבים החשמליים על השוק, וגם בישראל המכירות שלהם עולות כל הזמן. עד כה שמעתם רק על הרכבים של טסלה? כדאי שתדעו, כי קיימים עשרות דגמים נוספים, של מיטב היצרנים. כדי לעזור, נציג לכם שלושה מהדגמים המבוקשים ביותר.
שלושה-רכבים-חשמליים-שכדאי-להכיר

חולמים לרכוש רכב חשמלי? אל תשכחו לרכוש ביטוח רכב מתאים. חשוב לוודא כי הפוליסה לוקחת בחשבון את המאפיינים של רכב חשמלי, וכי אתם מוגנים מפני כל התרחישים האפשריים.

ניסאן אריה

אם אתם מחפשים רכב שטח משפחתי וחשמלי, עם ביצועים מעולים, אז הדגם הזה צריך להיות בראש הרשימה שלכם. זהו הדגם החשמלי השני של היצרנית היפנית (אחרי ליף), ומדובר בקפיצת מדרגה משמעותית.

האריה נוח מאוד לנהיגה, הוא איכותי מאוד ומשתמש בטכנולוגיה ברמה הגבוהה ביותר. הוא נראה נהדר מבחוץ ומבפנים, וכולל שלל מאפיינים שמקלים על חייהם של הנוסעים. למשל, קונסולה אלקטרונית מרכזית, שמסוגלת לנוע קדימה ואחורה, תלוי אם תרצו יותר מקום מלפנים או מאחור.

הדגם הבסיסי מגיע עם סוללה של 63kWh ומנוע חשמלי של 215bhp, המספקים טווח של 400 ק"מ. יש גם דגמים שמציעים טווחי נסיעה גדולים יותר.

יונדאי איוניק 5

דגם שמתחרה עם רכבי פרימיום כמו אאודי Q4 e-tron, פולקסווגן ID.4 וטסלה דגם Y. זהו רכב מרשים מאוד, עם טכנולוגיה מהדור הבא וביצועים (כולל יכולת טעינה) גבוהים מאוד. הרכב כולל מערכת מידע ובידור מעולה, וכל כך הרבה מקום, שתצטרכו לראות את זה כדי להאמין.

יש כמה אפשרויות, מבחינת תפוקת הסוללה ועוצמת המנוע.

  • סוללת 58kWh עם מנוע בודד של 168 כ"ס המניע את הגלגלים האחוריים, ומספקת טווח של 380 ק"מ.
  • סוללת 73kWh עם מנוע בודד של 214 כ"ס, המספקת טווח של 440 ק"מ.
  • סוללת 73kWh עם שני מנועים (אחד בחזית), המספקים יחד 301 כ"ס וטווח של 430 ק"מ.

קיה EV6

רכב דומה ליונדאי איוניק 5, עם מראה פחות עתידני ומיוחד. ה-EV6 הוא ללא ספק הקונבנציונלי מבין השניים, הוא קצת נמוך יותר וספורטיבי יותר. הוא מוצע בשלושה דגמים: Long Range RWD, Long Range AWD וגרסת GT בעלת ביצועים גבוהים: סוללת 77.4kWh שמאפשרת טווח של כמעט 500 ק"מ.

הגרסה עם הנעה לכל הגלגלים מהירה יותר (מורידה שתי שניות מזמן הספרינט של הרכב), אבל יש לה גם טווח קצת יותר קצר. כמו כן, היא עולה הרבה יותר מספקת חווית נהיגה פחות נוחה.

כל הדגמים כוללים שקע טעינה מהירה במיוחד, של עד 250 קילוואט. זה אומר שעמדות טעינה מהירה ציבוריות מסוימות (תלוי בהספק שלהן), מסוגלות לטעון עד 80% מהסוללה תוך פחות מ-20 דקות.

גם פנים הרכב מרשים מאוד, הודות ללוח המחוונים הנשלט על ידי זוג מסכי 12.3 אינץ' מעוקלים, עבור המכשירים הניידים ומערכת המידע והבידור.

יכול לעניין אותך

חפשו מה שבא לכם...